Υψηλά τα ποσοστά των στοματικών νόσων στους κορυφαίους αθλητές

by Super User

Μια νέα μελέτη του UCL (University College London) διαπίστωσε ότι, οι κορυφαίοι αθλητές έχουν υψηλά ποσοστά στοματικών νόσων παρά το γεγονός ότι βουρτσίζουν τα δόντια τους συχνότερα από τους περισσότερους ανθρώπους.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο British Dental Journal, υπογραμμίζουν την πιθανότητα βελτίωσης καθώς οι περισσότεροι από τους αθλητές εξέφρασαν ενδιαφέρον να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους όσον αφορά στην στοματική τους υγιεινή έτσι ώστε να βελτιώσουν την στοματική τους υγεία.

Η ερευνητική ομάδα του UCL Eastman Dental Institute εξέτασε 352 ολυμπιακούς και επαγγελματίες αθλητές σε 11 αθλήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών της ποδηλασίας, της κολύμβησης, του ράγκμπι, του ποδοσφαίρου, της κωπηλασίας, του χόκεϊ και της ιστιοπλοΐας, κατά τη διάρκεια οδοντιατρικών ελέγχων για την υγεία των ούλων και τη διάβρωση των δοντιών από οξέα.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους αθλητές να κάνουν ό, τι έκαναν για να κρατήσουν το στόμα, τα δόντια και τα ούλα τους υγιή.

Οι οδοντιατρικές εξετάσεις αποκάλυψαν σημαντικά ποσοστά στοματικών νόσων όπως αναφέρθηκε σε μια μελέτη του 2018, διαπιστώνοντας ότι σχεδόν οι μισοί (49,1%) είχαν τερηδόνα που δεν είχε θεραπευτεί, η πλειοψηφία έδειξε πρώιμα σημάδια φλεγμονής των ούλων και σχεδόν το ένα τρίτο (32%) ανέφεραν ότι, η στοματική τους υγεία είχε αρνητικό αντίκτυπο στην κατάρτιση και τις επιδόσεις τους.

Οι κορυφαίοι αθλητές έχουν κακή στοματική υγεία παρά τις προσπάθειές τους να φροντίσουν τα δόντια τους: αυτή η νέα μελέτη διαπίστωσε ότι το 94% ανέφεραν ότι βουρτσίζουν τα δόντια τους τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα και το 44% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν οδοντικό νήμα. Τα ποσοστά του γενικού πληθυσμού για τις ίδιες διαδικασίες είναι 75% γαι 21% αντίστοιχα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, οι αθλητές καταναλώνουν τακτικά αθλητικά ποτά (87%), ενεργειακές μπάρες (59%) και ενεργειακά τζελ (70%), τα οποία είναι γνωστό ότι βλάπτουν τα δόντια.

Ενθαρρυντικό είναι όμως ότι, οι συμμετέχοντες αθλητές δήλωσαν ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να υιοθετήσουν ακόμα καλύτερες συνήθειες στοματικής υγιεινής για να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα ενώ έχει ήδη σχεδιαστεί και πραγματοποιηθεί μια μελέτη παρέμβασης.

Πηγή: University College London. “Elite athletes have poor oral health despite brushing twice daily.” ScienceDaily. ScienceDaily, 23 August 2019. <www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190823080012.htm>

5 Χριστουγεννιάτικα δώρα για τον οδοντίατρο σας!

by Super User

Οι οδοντίατροι μας είναι πολύτιμοι! Εκτός του ότι φροντίζουν τη στοματική μας υγιεινή παρόλο που (παραδεχτείτε το) πολλοί από εμάς τους φοβόμαστε λιγάκι, μας δίνουν πολύτιμες συμβουλές για το πώς να προσέχουμε οι ίδιοι τη στοματική μας υγεία.

Οπότε, αυτά τα Χριστούγεννα ας τους δείξουμε την ευγνωμοσύνη μας επιλέγοντας γι’αυτούς ένα μοναδικό δώρο!

Εμείς έχουμε συγκεντρώσει μερικές extra cool ιδέες που θα ενθουσιάσουν τον/την οδοντίατρο σας και σας τις παρουσιάζουμε:

 

#1: Special Made Cookies

Με μια παραγγελία στο γειτονικό σας ζαχαροπλαστείο, μπορείτε να φτιάξετε ένα “γλυκό” κουτί με μπισκότα για τον/την αγαπημένο/η σας γιατρό!

 

 

#2: Special Made Θερμός για ροφήματα

Ένα δώρο που θα βοηθήσει τον/την οδοντίατρο σας να μειώσει τη χρήση πλαστικών ποτηριών και που θα γίνει το αγαπημένο του/της αντικείμενο!

 

 

#3: Ένα ξεχωριστό παιχνίδι

Μη νομίζετε ότι όλοι δεν κρύβουμε ένα παιδί μέσα μας; Εκτός από αυτό, είναι ένα δώρο που θα γίνει το Νο. 1 διακοσμητικό του γραφείου του/της.

 

 

#4: Special Made Κούπα για ροφήματα

Μια κούπα είναι πάντα ένα χρήσιμο δώρο! Μια κούπα με ένα μήνυμα αγάπης είναι το τέλειο δώρο!

 

 

#5: Βάζο Δόντι

Ένα βάζο ως διακοσμητικό στοιχείο πάντα χρειάζεται. Ένα βάζο-δόντι είναι ό,τι πρέπει για το οδοντιατρείο του/της!

Πώς να αντιμετωπίσετε τον νυχτερινό πονόδοντο

by Super User

Ο πονόδοντος είναι μια οδυνηρή ενόχληση, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε να ανακουφιστείτε προσωρινά και να μπορέσετε να κοιμηθείτε.

1. Παυσίπονα

Η ακεταμινοφαίνη και η ιβουπροφαίνη θα μειώσουν αποτελεσματικά έναν ήπιο έως μέτριο πονόδοντο. Φροντίστε να τηρήσετε την συνιστώμενη δόση που αναγράφεται στις οδηγίες.

Εάν, ωστόσο, ο πόνος είναι εντονότερος θα χρειαστεί να επικοινωνήσετε άμεσα με τον οδοντίατρο σας ώστε να σας συστήσει κάτι πιο δυνατό.

2. Κρύες κομπρέσες

Οι κρύες κομπρέσες βοηθούν στην μείωση της έντασης του πονόδοντου. Επίσης, μπορείτε να τυλίξετε λίγο πάγο σε μια πετσέτα και να την εφαρμόσετε στο σημείο του πόνου.

Κρατήστε την κομπρέσα 15-20 λεπτά.

3. Ανύψωση του κεφαλιού

Η συγκέντρωση αίματος στο κεφάλι μπορεί να προκαλέσει επιπλέον πόνο και φλεγμονή. Για μερικούς ανθρώπους, η ανύψωση του κεφαλιού με ένα επιπλέον μαξιλάρι μπορεί να τους ανακουφίσει αρκετά ώστε να μπορέσουν να κοιμηθούν.

4. Πλύσεις με αλατόνερο

Οι στοματικές πλύσεις με αλατόνερο είναι ένα γνωστό γιατροσόφι για τον πονόδοντο. Το αλατόνερο έχει αντιβακτηριακές ικανότητες και ανακουφίζει προσωρινά από τον πόνο.

5. Τσάι με μέντα

Το τσάι με μέντα μπορεί, επίσης, να σας ανακουφίσει προσωρινά από τον νυχτερινό πονόδοντο. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι, η μέντα περιέχει αντιβακτηριακές και αντιοξειδωτικές ενώσεις και επιφέρει ένα μούδιασμα στην περιοχή του πόνου.

Γιατί καποιοι πονόδοντοι είναι εντονότεροι τη νύχτα

Οι πονόδοντοι μπορεί να είναι ισχυροί την ημέρα, αλλά φαίνεται να χειροτερεύουν το βράδυ.

Ένας λόγος για τον οποίο μπορεί να συμβαίνει αυτό είναι επειδή όταν κάποιος ξαπλώνει, το αίμα συγκεντρώνεται στο κεφάλι. Αυτό το επιπλέον αίμα στην περιοχή μπορεί να αυξήσει τον πόνο και την πίεση που οι άνθρωποι αισθάνονται από τον πονόδοντο.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι πόνοι είναι χειρότεροι τη νύχτα είναι επειδή υπάρχουν λιγότεροι περισπασμοί. Με λίγα λόγια, το βράδυ είναι πιο εύκολο να επικεντρωθεί κανείς στον πόνο που αισθάνεται.

Όποια κι αν είναι η αιτία του πονόδοντου είναι σημαντικό να θυμάστε ότι, χρειάζεται να επικοινωνήσετε με τον οδοντίατρο σας το συντομότερο δυνατό. Οποιεσδήποτε “θεραπείες” στο σπίτι προσφέρουν μόνο προσωρινή ανακούφιση.

Πηγή: medicalnewstoday.com